onsdag 5 augusti 2009

onsdag


HAHAH!
Vilka minnen jag och Arkefjord har!


Godmorgon allihopa. Idag har jag njutit av min sovmorgon så jag känner mig mer utvilad än jag gjort på hela veckan. Men snart så måste jag dra och göra iordning mig och sen så bär det av till Skänninge och stå i MSE tältet och dela ut papper och godis till alla söta marknadsgäster. Papprena kommer dom säkert att slänga i närmsta papperskorg, men dom får ju godis också!

Endel kanske undrar hur jag tänker ibland, pga mitt förra inlägg? Jag pratar/skriver så mycket om att acceptera en människa oavsett ålder, kön, utseende och ursprung. Det står jag för. Jag skulle aldrig dömma en person efter hur personen ser ut, aldrig i livet! Då kanske ni tänker "Men det var ju precis det du gjorde igår när du skrev om "de sketna fjortisarna" ?!" Svar nej. Jag klagade först och främst på deras SÄTT att VARA på. Jag hatar deras sätt att se på människor. De liksom ser ner på varje liten person som inte ser ut enligt deras ramar på hur en snygg människa ska se ut. Visst, dom får vara utseendefixerade om dom vill. Och dom kan få gå och supa runt som små grisar också. Det är inte MITT liv dom förstör. Dom får sminka sig hur fan dom vill och klä sig hur dom vill också, men det är deras sätt att vara på som jag har problem med att acceptera. Jag tycker helt enkelt inte om hur dom beter sig mot andra, that's it. Alla kan inte gilla alla i världen.

MEN! Jag säger inte att alla som super, sminkar sig osv är fjortisar och att jag hatar dom, för det är inte sant. Remember that, folks!

Men nu lämnar vi det där tycker jag. Om det är några oklarheter får ni väl skriva eller söka upp mig på annat vis om ni vill, för nu ska jag göra iordning mig så att jag inte kommer försent.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar